Free cookie consent management tool by TermsFeed Aktualizovať nastavenia cookies

Reklamácie

Úvod Reklamácie

Reklamačný poriadok

 

Reklamačný protokol nájdeš na tomto odkaze.

1. Všeobecné ustanovenia

Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok Prevádzkovateľa  femeva.sk, Femeva s.r.o. (ďalej len „VOP“) a význam všetkých pojmov vymedzených vo VOP sa vzťahuje aj na tejto Reklamačný poriadok.

Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Klienta pri uplatňovania jeho nárokov vyplývajúcich zo zodpovednosti Prevádzkovateľa za vady poskytnutých Služieb, t.j. p pri uplatnení reklamácie, v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, v znení neskorších predpisov a primeraným uplatnením príslušných ustanovení zákona číslo 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.

2. Vymedzenie niektorých pojmov

Na účely tohto Reklamačného poriadku sa rozumie:

  • Bežnou kvalitou Služby taká kvalita, ktorá zabezpečuje zachovanie všetkých podstatných vlastností poskytovanej Služby, ktoré podmieňujú jej bezprostredné využitie a spĺňajú predpokladané očakávania Klienta,
  • Reklamáciou Klientom uplatnená zodpovednosť Prevádzkovateľa za vady Služby,
  • Vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania niektorým zo spôsobov vymedzených v článku 6. tohto Reklamačného poriadku.

3. Zodpovednosť za vady

Prevádzkovateľ zodpovedá za to, že ním poskytované Služby budú poskytované:

  • v bežnej kvalite v súlade s charakterom ponúkanej Služby,
  • v rozsahu podľa zverejnenej aktuálnej ponuky,
  • za dohodnuté ceny podľa platného Cenníka,
  • pri zabezpečení štandardných hygienických podmienok,
  • spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne a bezpečné využitie Klientmi.

4. Uplatnenie reklamácie

Klientovi vzniká nárok na uplatnenie zodpovednosti Prevádzkovateľa za vady poskytnutých Služieb (uplatnenie reklamácie) v prípade, ak Prevádzkovateľom poskytnuté Služby boli v rozpore s článkom 3 Reklamačného poriadku.

Reklamáciu Klient uplatní u Prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu Prevádzkovateľom poskytovanej Služby vyplnením Reklamačného protokolu zverejneného na tejto stránke hneď navrchu:

  • a odoslaním ho elektronicky na adresu: eshop@femeva.sk,
  • a odoslaním ho poštou na adresu Prevádzkovateľa: Radlinského 1732, 026 01  Dolný Kubín.

V Reklamačnom protokole Klient uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (meno, priezvisko, adresu bydliska, telefónne číslo, e-mail, IBAN – v prípade vrátenia finančných prostriedkov), predloží doklad (potvrdenie) o úhrade za Službu, presne označí a popíše čoho sa Reklamácia týka, t.j. kedy bola služba Prevádzkovateľom poskytnutá, spôsob a dátum úhrady za Službu, opíše vadu poskytnutej Služby.

Klient v Reklamačnom protokole uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady (spôsob vybavenia reklamácie) si uplatňuje.

Pri uplatnení reklamácie Klientom priamo v Štúdiu ho Zodpovedná osoba poučí o jeho právach zo zodpovednosti za vady (spôsob vybavenia reklamácie).  

Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď Klient riadne uplatnil reklamáciu u Prevádzkovateľa, t.j. deň, keď je reklamácia v písomnej forme obsahujúca všetky potrebné údaje a podklady (podľa Reklamačného protokolu) doručená Prevádzkovateľovi.

5. Vybavenie reklamácie

Pri osobnom uplatnení reklamácie vydá Zodpovedná osoba Klientovi potvrdenú kópiu Reklamačného protokolu, ktorá je potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.

Pri uplatnení reklamácie poštou alebo elektronicky (e-mail), doručí Prevádzkovateľ Klientovi potvrdenie o prijatí reklamácie, formou (poštou, mailom), ktorú si Klient vybral v Reklamačnom formulári, pri osobnom uplatnení reklamácie Prevádzkovateľ potvrdí prijatie reklamácie na Reklamačnom formulári; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má Klient možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Na základe rozhodnutia Klienta (v Reklamačnom formulári), ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady (spôsob vybavenia reklamácie) si u Prevádzkovateľa uplatňuje, Prevádzkovateľ určí spôsob vybavenia reklamácie podľa článku 6 tohto Reklamačného poriadku ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu poskytnutej Služby, najneskôr do 30 dní odo dňa začatia reklamačného konania (riadne uplatnenej reklamácie u Prevádzkovateľa).

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Prevádzkovateľ reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa začatia reklamačného konania (riadne uplatnenej reklamácie u Prevádzkovateľa).

Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Klient právo od zmluvy odstúpiť.

O vybavení reklamácie upovedomí Prevádzkovateľ Klienta zaslaním písomného dokladu – Oznámenie o vybavení reklamácie, najneskôr do 30 dní odo dňa začatia reklamačného konania (riadne uplatnenej reklamácie u Prevádzkovateľa), formou (poštou, mailom), ktorú si Klient vybral v Reklamačnom formulári.

Prevádzkovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

6. Spôsoby vybavenia reklamácie

Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • opravou
  • poskytnutím náhradného tovaru,
  • vrátením ceny zaplatenej za tovar
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie.

 

7. Záverečné ustanovenia

Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1. 9. 2025.

Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto Reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.

Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Prevádzkovateľa Služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa (Klientov) v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.

Copyright 2025 © Femeva